Αν και ο ρομαντισμός του Σοπέν ή του Μακ Άνταμ, που συγκινεί πάντα όσους εκτιμούν την αξία των αισθημάτων και την ηχητική τους σχηματοποίηση με υποταγή στην κλασική νόρμα, θεωρείται αξεπέραστος, μπορεί να επιβιώνει σε μία μουσική μετενσάρκωση του 21ου αιώνα. Όχι, δεν πρόκειται για βλασφημία ή κριτική μεγαλοστομία. Απλά, οι ήχοι που κατρακυλούν με τις στάλες της βροχής πίσω από τα νωτισμένα τζάμια στα νυκτερινά του Σοπέν αναβιώνουν στις παρτιτούρες του Max Richter, ο οποίος πειραματίζεται μέσα από την ασφάλεια της κλασικής μουσικής παράδοσης, χωρίς να καταργεί το υποκειμενικό βίωμα ενός αφοπλιστικά υποψιασμένου συνθέτη.
Η ιδιαιτερότητα στην περίπτωση του Richter είναι ότι τα μουσικά έργα του είναι πραγματικά παράθυρα που βλέπουν σε έναν κόσμο πολυεπίπεδο, όπως αυτός απεικονίζεται στα λαβυρινθώδη χαρακτικά του Εscher. Η επιλογή της οπτικής γωνίας ανήκει απόλυτα στον ακροατή, για να απολαύσει τη «θέα» με το δικό του τρόπο ξαναμαθαίνοντας να συλλαβίζει τη ζωή με ένα νέο αλφάβητο: 24 κομμάτια – γράμματα μασκαρεμένης ηρεμίας που φυλάσσουν τη χυμώδη τους ροή ευλαβικά .Το τέταρτο άλμπουμ του Richter περιλαμβάνει το αλφάβητο μιας ταξιδιάρικης μελαγχολίας, η οποία άλλοτε προκύπτει από μια επίμονη διάθεση για μουσική τάξη και άλλοτε προβάλλει την ομορφιά του χαοτικά τυχαίου.
Ο ίδιος ο Richter, καθοδηγητής και εκτελεστής στο πιάνο, εναρμονίζει το έργο του με τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που πλαισιώνουν εικαστικά το έργο του στα εξώφυλλα ή τις προβολές στις συναυλίες του. Παράλληλα το βιολί και η βιόλα λειτουργούν σε πρώτο πλάνο ή στο φόντο ως αντίλαλοι μιας απομακρυσμένης ευτυχίας, θαμμένης στα παιδικά όνειρα. Η γοητεία της παλαιότητας και του τέλους εποχής αναδύεται μέσα από απρόσμενα γρατζουνίσματα της βελόνας σε ένα σκονισμένο πικάπ ή μέσα από μεσοπολεμικά ραδιοχρώματα, που θα ταίριαζαν άριστα σε ένα παριζιάνικο μπιστρό.
Το “24 postcards in full colour” συνοψίζεται απόλυτα με τα ίδια λόγια του Richter: είναι μια «χούφτα κομφετί», ένα πολύχρωμο διασκορπισμένο υλικό που συνενώνεται κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης ή της ακρόασης. Μία παλέτα, όπου συνθέτης και ακροατής ζωφραφίζουν τη δική τους θέα από το νωτισμένο παράθυρο.
24 Postcards in Full Colour – Track List
1. The road is a grey tape
2. H in New England
3. This picture of us. P.
4. Lullaby from the westcoast sleepers
5. When the northern lights / Jasper and Louise
6. Circles from the Rue Simon – Crubellier
7. Cascade NW by W
8. A sudden Manhattan of the mind
9. In Louisville at 7
10. Cathodes
11. I was just thinking
12. A song for H / far away
13. Return to Prague
14. Broken symmetries for Y
15. Berlin by overnight
16. Cradle song for A (interstate B3)
17. Kierling / doubt
18. From 553 W Elm Street, Logan Illinois (snow)
19. Tokyo riddle song
20. The Tartu piano
21. Cold fusion for G
22. 32 Via San Nicolo
23. Found song for P.
24. H thinks a journey
Σχολιάστε