Ο Σέρλοκ τράβηξε μια ρουφηξιά από την πίπα του αφήνοντας μας σε μια αγχωτική αναμονή: “Μήπως να βρω το χαμένο σας παιδί; “.
Είχε ο Groth παιδί; Eixα ακούσει κάτι για ένα εξώγαμο αλλά μια τέτοια υπόθεση δεν περίμενα να εξιτάρει τον επί τόσα χρόνια καλό μου φίλο…Αυτά πλέον ήταν υλικό για τρίωρες εκπομπές στα καλωδιακά αλλά όχι και πεδίο δράσεως του σπουδαιότερου ερευνητή του κόσμου.
Ο Χολμς με κοίταξε με ένα φλεγματικό ύφος που μου θύμισε τη στάση του μεγάλου Morissey απέναντι στο ελληνικό κοινό όταν κριτίκαρε την περιβόητη αδυναμία του (ελληνικού κοινού) στο χοιρινό. Είχε καταλάβει ότι κάπου παραστράτησα, οι σκέψεις μου θύμιζαν πλέον την εκτροχιασμένη γλώσσα του Σκιαδά στις ραδιοφωνικές του εκπομπές (sorry Leo σ’ αγαπάμε, σ’ εκτιμάμε αλλά καμία φορά δε βάζεις γλώσσα μέσα). Α, ναι είχαμε δυνατότητα ν’ άκουμε Σκιαδα και στο Λονδίνο χάρη σε μια εκπληκτική εφεύρεση του Λεονάρντο Ήτα Βίντσι που είχε χαρίσει στο Σέρλοκ όταν ο τελευταίος είχε ανακαλύψει τα χαμένα σχέδια του για το αεροπλάνο. Τεσπα.
Ο Groth πάντως είχε μείνει στήλη άλατος. “Ξέρετε προσπάθησα να μη δώσω ιδιαίτερη δημοσιότητα στο θέμα. Δυστυχώς το rollergirl έχει το παιδί μας υπό την κατοχή του και αρνείται να μου αποκαλύψει που είναι…αλλά δεν ήρθα γι’ αυτόν το λόγο σε σας. Ξέρετε υπάρχουν τρίωρες εκπομπές στα καλώς…”.
“Σας παρακαλώ!”, διέκοψε απότομα ο Χολμς…”δε μιλάω για τα εξώγαμα σας και δε θα μ’ ενδιέφερε ποτέ μια τόσο κοινότυπη υπόθεση. Αν είχα τέτοιου είδους φιλοδοξίες θα φρόντιζα να γνωρίσω το Μικ Τζάγκερ. Όταν μιλάω για το “παιδί” σας εννοώ προφανώς τη χαμένη σας έμπνευση. Η μήπως κάνω πάλι λάθος; “.
Ακολούθησε μια αργόσυρτη σιωπή. Ο Groth και ο υποφαινόμενος αναγκάστηκαν να παραδεχτούν, κατεβάζοντας το κεφάλι τους, το λάθος τους, την αδημονία τους να γίνουν βασιλικότεροι του Βασιλέως.
“Ναι δηλαδή όχι…έχετε δίκιο…αναζητώ την καταραμένη έμπνευση μου…δε μπορώ να πω ότι είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από το harmonizer…δηλαδή να, είναι παιδί μου δε λεω και δε θυμάμαι ποιος καλλιτέχνης, νομίζω η Tara VanPortfleet είχε πει ότι αν ζητάς σε κάποιον καλλιτέχνη να ξεχωρίσει το αγαπημένο του άλμπουμ είναι σα να του λες να πει ποιο από τα παιδία του είναι το πιο αγαπημένο…αλλά να φοβάμαι μήπως η έκλειψη του Welcome to earth μου στέρησε οριστικά το φως του EBM και αποφάσισα να κινηθώ σε άλλους γαλαξίες…σε πιο future pop…πιο εκτυφλωτικούς, πιο ορατούς στα mainstream τηλεσκοπία; Δεν ξέρω πως να το χαρακτηρίσω το αποτέλεσμα…δε θέλω να με πουν τοκογλύφο συναισθημάτων…ich bin ein bisschen verwirrt…confused…μπορείτε να με βοηθήσετε; “.
Αυτό ήταν λοιπόν που ενθουσίασε τον κουρασμένο φίλο μου, που του άναψε τη θράκα της εξαϋλωμένης του ενεργητικότητας. Ν’ αναμετρηθεί με την τέχνη, την έμπνευση για λογαριασμό κάποιου αλλού; Να ξετρυπώσει το άλλοθι του χρόνου στα γρανάζια της δημιουργικής κινητήριας δύναμης του Groth; Nα αναμετρηθεί με έναν αυλό εχθρό του οποίου ποτέ δεν είχε την τιμή να είναι υπηρέτης η ανταγωνιστής;
“Deine treibende Kraft!!!Την κινητήρια σου δύναμη θέλεις να ξεκλειδώσω λοιπόν…”. Τα μάτια του είχαν πάρει μια αλλοπρόσαλλη απόχρωση, οι σφιγμένες του φλέβες εξωθούσαν το μέτωπο του σε άγνωστες σκέψεις, στο αποστεωμένο του λαρύγγι έτρεχε ξανά εκείνος ο πυρετικός ποταμός των φωνηέντων που είχαν αυτομολήσει από την ανεξάντλητη ιδιοφυΐα του για να γίνουν λέξεις. Έβλεπα πάλι μέσα του μια λάμψη που για καιρό είχαν σκεπάσει τα σύννεφα της μορφίνης και η άνοια του βροχερού κομματιού ξηράς που είχε αφεθεί στην ατλαντική σούπα των βρετανών.
“Δε μπορώ να σου υποσχεθώ τίποτε…το μόνο που μπορώ να σου βρω είναι ίσως το δρόμο…όχι την κατεύθυνση…απ’ ότι μου έδωσες να καταλάβω από καιρό έχεις μείνει χωρίς βενζίνη, μοιάζεις να έχεις εγκλωβιστεί στην αχανή Αμερική που περιέγραφες στο οπτικοποιημένο APBL2000”- εδώ να πω ότι ο Χολμς δεν είχε δει ποτέ το video ΑPBL2000, απλώς εγώ είχα εξυμνήσει την παραγωγικότητα των APB – “Έλα λοιπόν σε δυο ημέρες και θα σου έχω έτοιμη όχι τη λύση, δε θα σου έχω βρει την έμπνευση, αυτό πια δεν εξαρτάται από εμένα αλλά νομίζω ότι θα έχω καταφέρει να ξεδιαλύνω τη σκόνη που σ’ εμποδίζει ν’ αναπνεύσεις. Από εκεί και πέρα η μετακινείσαι η φοράς μια αντιασφυξιογόνο μάσκα και μένεις να την απολαμβάνεις. “
Ο Groth αναθάρρησε. “Σας ευχαριστώ. Αυτήν τη στιγμή θα εκτιμούσα οποιαδήποτε συμβουλή…Γεια σας λοιπόν…σε δυο ημέρες θα είμαι εδώ…”.
Όταν η πόρτα έκλεισε ο Χολμς γύρισε σ’ εμένα. “Ευτυχώς δεν πρόκειται για έναν απ’ αυτήν την κάστα των “καταραμένων ποιητών”. Πανε να βρουν τη λύση μόνοι τους και μου στερούν την ευκαιρία να εξασκήσω λίγο το μυαλό μου. “. Ευτυχώς. Το ίδιο σκέφτηκα κι εγώ. Δε θ’ άντεχα άλλο τις βιασμένες, ανέμπνευστες και ράθυμες οιμωγές του βιολιού που βασανίζει ο Σέρλοκ όταν πιάνει στα χέρια του. Ενώ τώρα φαινόταν καθαρά στα μάτια του ότι θα συνέθετε άλλη μια υπέροχη ραψωδία με το όργανο που ήξερε να χαλιναγωγεί καλύτερα από όλα, το μυαλό του.
“Λοιπόν αγαπητέ μου φίλε, ας μην καθυστερούμε. Ο αξιοσέβαστος κύριος Groth θέλει μια λύση και τη θέλει τώρα. Ξέρεις μόνο τι με απογοητεύει; Ότι δε θα χρειαστεί εξωτερική ερευνά. Δε θα επιθυμούσα τίποτε περισσότερο από μια βόλτα προς το Μεγάλο Λιμάνι. Έχω καιρό να δω τα παιδία της Θύρας 7. Καλά μη με κοιτάς έτσι…αστειεύομαι…άλλωστε θα επισκεφτούμε την Ελλάδα του χρόνου να δούμε το Ναό, το νέο Καραϊσκάκη…στη δουλεία τώρα…ξέρεις τι θέλω από εσένα; Τα άπαντα των Apoptygma Berzerk…πως είπες ότι λέγονται συντομογραφικά; APB; “.
O Xoλμς ήταν φανερό ότι είχε βρει το νήμα που θα τον οδηγούσε στο κέντρο του λαβυρινθώδους μυαλού του Stephan P. Groth. Τουλάχιστον έτσι υπέθεσα μετά από τόσα χρόνια γνωριμίας…όσο για τα άπαντα των APB…αυτό ήταν το πλέον εύκολο καθώς είχα τα περισσότερα στην προσωπική μου βινυλιοθήκη. Άρα πέρα από κάποιες mp3 εκτελέσεις με τον Γκροθ να φωνάζει προσφυώς: “Support your local POLIZEI”ολα τ’ αλλά ήταν εύκολα να βρεθούν. Μετά από ένα εξάωρο σέρφινγκ είχα κατεβάσει ό, τι χρειαζόταν ν’ ακούσει ο Σερλοκ.
Όλα τ’ αλλά ήταν δική του υπόθεση. Το μόνο που ξέρω είναι ότι το φως παρέμεινε ανοιχτό τις επόμενες 42 ώρες, είμαι σίγουρος όμως ότι μελετούσε και δούλευε διάφορα σχήματα στο μυαλό του προσπαθώντας να βρει τη λύση. Εγώ περιορίστηκα να καλώ την οικονόμο για φαγητό και ν’ απολαμβάνω στο video τις τρομακτικές ικανότητες της μεγάλης Liverpool των τελών του 70. Θεέ μου τι παιχταράδες. Παράλληλα ήταν το κάτι άλλο να βλέπεις τον Ιαν Ρας των 80ς να ζωγραφίζει τη στιγμή που ο Groth φώναζε “Ι wait in the closet until tonight”. Σαν να ένιωθες την αδημονία του μεγάλου star να βγει από τη ντουλάπα της αμηχανίας του και να ξανασκοράρει.
Τη μεθεπόμενη, την καθορισμένη ώρα, εμφανίστηκε ο Groth. Ήταν φανερά αγχωμένος. Όταν το ρόλοι χτύπησε 2 ξεκλείδωσε η πόρτα, ο Χολμς φανερά άυπνος βημάτισε προσεκτικά προς το κέντρο του δωματίου και απευθύνθηκε στον Groth αφήνοντας τις τυπικότητες κατά μέρος. “Kανατε κάποια εγχείριση τελευταία; “. Δεν κατάλαβα τη σκοπιμότητα της ερώτησης και προφανώς ούτε και ο σταρ, κι έτσι αφού τον κοίταξε σαν άπιστος Θωμάς απάντησε κάπως δύσπιστα “Ναι”. “Και; Η νάρκωση ήταν ολική; “συνέχισε βιαστικά ο φίλος μου που ήταν φανερό πως περίμενε μια καταφατική απάντηση και πως ο ειρμός των σκέψεων του είχε ανάγκη την ευθυγράμμιση επιβεβαίωση του Γκροθ για να μην εκτροχιαστεί.
“Ναι, δεν καταλαβαίνω όμως για ποιο λόγο με ρωτατε” εκνευρίστηκε ο Γκροθ που δεν έβλεπε κάποια σχέση σ’ όλα αυτά.
Ο Χολμς όμως είχε ήδη ξεδιπλώσει το μαγικό χαλί της ανυπέρβλητης του συνείδησης και φρόντισε να μας ξεναγήσει στο μαγικό τρόπο της σκέψης του. “Από την αρχή σκέφτηκα ότι όλα τα προβλήματα σας είχαν να κάνουν με κάποιου είδους ανορθογραφία ας πούμε στον εγκέφαλο…τι εννοώ…στο χώρο σας συνηθίζετε να χρησιμοποιείτε πολλά αρχικά…αυτό μου έκανε μεγάλη εντύπωση: το συγκρότημα σας λέγεται APB, o xωρος δράσης σας DAC, το μουσικό σας κίνημα EBM…όλα αυτά είναι ωραία και καλά αλλά να, αυτό το EBM…Ti σημαίνει; Electrοnic body music, αν δεν κάνω λάθος; “. “Ναι…και λοιπόν; “. “Κοιτάξτε το EBM καταρχήν μου κάνει λίγο και electronic brain music…παίζοντας με τις λέξεις θυμήθηκα έναν όρο που χρησιμοποιείται στις έρευνες για τη νευρολογία του εγκέφαλου: ESB, electrical stimulation of the brain…θα συμφωνείτε ότι μοιάζει ηχητικά με το EBM…Η ηλεκτρική διέγερση του εγκέφαλου πραγματοποιείται μεσώ εκτομής και έχει εφαρμοστεί σε πειραματόζωα, από τα οποία σε αλλά παρατηρήθηκε έντονη επιθετικότητα σε αλλά όχι τόσο μεγάλη…ποτέ όμως δε χρησιμοποιήθηκε σε άνθρωπο…τι θα γινόταν άραγε αν χρησιμοποιείτο σε άνθρωπο; “χαμογέλασε αινιγματικά ο Σερλοκ, για να προσθέσει εξίσου σιβυλλικά: “δεν πιστεύω στην έντονη επίδραση τέτοιων μεθόδων αλλά η προσωρινή σας αυτή μετεγχειρητικοί ας πούμε διέγερση αποσυντόνισε την ουσία του EBM και σας έκανε να προσανατολιστείτε σε διαφορετικά μουσικά μονοπάτια ονομάζοντας τα future pop υπό τις επιταγές του μάρκετινγκ…αλήθεια ποιος ανέλαβε τα έξοδα της εγχειρίσεως σας; Όχι εσείς φαντάζομαι…”συμπλήρωσε μ’ ένα κλείσιμο του ματιού…
“Πως έχουν τα πράγματα τώρα…πιστεύω – θέλω να πιστεύω – ότι η ηλεκτρική διέγερση που σας αποπροσανατόλισε δε θα κρατήσει…αλλά αυτό όπως σας είπα εξαρτάται από εσάς…αν θαύμαζα κάτι στην τέχνη είναι ότι έχει τόση σχέση με τον εγκέφαλο όση και ο ήλιος με το καταραμένο Λονδίνο – Lucifer over London, ας πούμε…αντιθέτως το πηγαίο της καρδιάς δε μπορεί να το αντικαταστήσει κανένα επιστημονικό επίτευγμα…θα φανώ γραφικός αν σας πω ότι το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ακολουθήσετε το δρόμο της ψυχής σας; Επιτέλους να εκφράσω και μια άλλη άποψη: Οι πρώτες σας δουλείες, οι ακατέργαστες ήταν σαφώς καλύτερες από την τελευταία σας που είχε αυτήν την εκλεπτυσμένη αίσθηση της future pop…με την ευκαιρία, αποκτήσατε έναν καινούριο οπαδό. “. O Groth χαμογέλασε…
Τα λόγια του Χολμς τ’ άκουσε με μεγάλη προσοχή και έδειξε να προβληματίζεται ενώ ταυτόχρονα να τ’ αποκωδικοποιεί με μεγάλη ευκολία. Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να περιμένουμε την επόμενη δουλεία του για να δούμε αν κατάφερε να απαλλαγεί απ’ αυτήν τη future pop ετικέτα που του φόρτωσαν κατά τη διάρκεια της εγχείρισης…
1 Comments for "Πως ο Σέρλοκ Χολμς άρχισε ν’ακούει EBM (part 2)"