Menu

Στο σκοτεινό θάλαμο οι αναμνήσεις, στην φωτοπαθή επιφάνεια οι εκλάμψεις συγκινήσεων….
Αυτή τη φορά, σε αυτή την παρουσίαση, οι συστάσεις για το συγκρότημα δεν είναι απαραίτητες. Ίσως σε αυτή τη διαδικτυακή κοινότητα έχουμε ασχοληθεί λίγο παραπάνω απ’ όσο ίσως θα αναμενόταν με τους Κirlian Camera. Σαν να έχουν γίνει κατά κάποιο τρόπο σταθερά αγαπημένοι ιδίως μετά την κυκλοφορία του Invisible Front 2005, το οποίο και τους τοποθέτησε στην 1η θέση των EW polls για το έτος 2004. Tο Coroner’s Sun, λοιπόν, το πιο πρόσφατο διπλό album των Kirlian Camera παραπέμπει από πλευράς μουσικής αισθητικής στο αμέσως προηγούμενο Invisible Front 2005, το οποίο και σηματοδοτεί μια νέα καθαρότερη, πιο θαρραλέα και πιο συμπαγή ενότητα μουσικής δημιουργίας για το ιταλικό συγκρότημα που σταθερά φέρει στοιχεία της συνθετικής και στιχουργικής παρέμβασης του Angelo Bergamini. Αυτή η παρέμβαση, είναι που κάνει κάθε θεματική δίσκου των Kirlian Camera δύσκολη στην παρουσίασή της.
Kι αυτή τη φόρα, λοιπόν, μέχρι να αναζητήσω λόγους για την επιλογή αποσπασμάτων από το «εκρηκτικό» “Unabomber Manifesto” του Kaczynski, να ανατρέξω στο ‘Fuer Immer” από το Solaris του Tarkowski [a classic science-fiction movie pointing out the spiritual implications of technology]… έρχεται να με προλάβει ο Bergamini με ξεκάθερη απάντηση, “May you understand? That’s research! That’s the world of fine and elegant music…” Κι έπειτα δεν αρνείται να παραδεχτεί τις επιπλοκές της αναζήτησης…αλλά και το συναισθηματικό τίμημα για όσους υπηρετούν τους στόχους της αναζήτησης αυτής.. (those natural born warriors όπως παραδέχεται η Elena) “I guess I’m going a bit under stress, but… I also guess somebody will get a mountain of stress more than mine, soon!!!”…

Ο δίσκος δεν πρόκειται να απογοητεύσει αυτούς που αντιλαμβάνονται ενστικτωδώς το εάν μια δουλειά είναι καλή ή όχι. Πόσο μάλλον αυτούς που πρόκειται, επιπλέον, να μελετήσουν το περιεχόμενό του!

Η δραματική αποστολή ξεκινάει και οι πρώτοι γνώριμοι πάντα πειραματικοί ηλεκτρονικοί ήχοι του “Panic Area” παραπέμπουν στην εισαγωγή του “Mission Diary 1” από το Invisible Front. Μόνο που αυτή τη φορά δεν ακούγονται ξεκάθαροι στίχοι παρά, sampl-άρονται ακατανόητα ανησυχητικά μηνύματα από κάποιο πομπό “from an abandoned spacecraft”.

To ομώνυμο του δίσκου δεύτερο κομμάτι ξεκινάει με ηχητικές νύξεις από την Ανατολή και προχωράει ρυθμικά στο κυρίως θέμα του, που γεμίζει σταδιακά με ηλεκτρονικές, κοφτές, μελωδικές εναλλαγές και τη φωνή της Fossi. Η αλήθεια είναι πως αυτή η γυναίκα δεν απαγγέλει επακριβώς τους στίχους που προορίζονται για τα κομμάτια, αλλά τί σημασία έχει. Η ίδια είναι ερμηνεύτρια! Εκφράζεται μουσικά χωρίς να επιμένει στις λέξεις αυτές καθαυτές. Γι’ αυτό ταίριαξε στο profile των Kirlian Camera. Καταφέρνει να εναρμονίζει τη δική της συνθετική πρωτοβουλία με την εναγώνια επιθυμία του Bergamini να «σκηνοθετεί τη μουσική του». Κάθε κομμάτι είναι μια εικόνα εν κινήσει… a motion picture….ή καλύτερα… an emotion picture. Πάντως, μια προσεκτική ανάγνωση των στίχων του Coroner’s Sun αποκαλύπτει πώς η κατά τα άλλα αισθησιακή φωνή της Fossi εκτοξεύει μια αιχμηρότατη, άτεγκτη ετυμηγορία για την υπεροψία και τα ψέματα ενός καταραμένου, που καταδικάστηκε σε θάνατο πριν την ολοκλήρωση των εγκλημάτων του.

Τρίτο και έβδομο κομμάτια, “Beauty as a Sin” και “No One Remained” είναι, επίσης, από εκείνα του δίσκου που διακρίνονται για την αλλόκοτη στιχουργική δυναμική τους σε ένα πετυχημένο συνταίριασμα με απόκοσμη μουσική επένδυση, δημιουργία της Elena Fossi. Ιδίως το “Νο one remained” ξεδιπλώνεται αργά αλλά ολοκληρωμένα σε κάθε του ενότητα: από την κολασμένη εισαγωγή με το contrabasso, έως το τέλος με την κλασική, αναπάντεχα μεγαλοπρεπή ορχηστρική κατακλείδα “everything was unspoken, holding up Paradise invisible tones…”

H θεματική ενότητα των Ιllegal Apology Of Crime, Kaczynski Code, Citizen Una (4ου, 5ου και 9ου κομματιών του δίσκου), περικλείει τις ιδεολογικές τοποθετήσεις των KC, όπως παλαιότερα το “Solaris, the last corridor” ενώ οι επιθετικές στιχουργικές νύξεις τους, προειδοποιούν για ενδεχόμενα δεινά… Ο Bergamini επιλέγει αποσπάσματα από το κεφάλαιο “The Future”, από το “Manifesto” του Unabomber Kaczynski: «If the machines are permitted to make all their own decisions, we can’t make any conjectures as to the results, because it is impossible to guess how such machines might behave. We only point out that the fate of the human race would be at the mercy of the machines.[…] Eventually a stage may be reached at which the decisions necessary to keep the system running will be so complex that human beings will be incapable of making them intelligently. At that stage the machines will be in effective control. People won’t be able to just turn the machines off, because they will be so dependent on them that turning them off would amount to suicide.» Οπωσδήποτε, ο σκοπός της παρουσίασης αυτής δεν είναι να σκιαγραφήσει το ‘προφίλ’ του ευφυούς μαθηματικού και διάσημου τρομοκράτη, όμως αντιλαμβάνομαι πως ο Bergamini επιλέγει συνειδητά να δανειστεί κουβέντες του Kaczynski, γνωρίζοντας αρκετά από τα στοιχεία της ιδιοσυγκρασίας του τελευταίου αλλά και σημαδιακά συμβάντα στη ζωή του. Πάντως, εάν το FBI πέρασε από ανάκριση τον Morrissey για τις αντικυβερντικές δηλώσεις του, πώς θα ακούγονταν στα αυτιά των πρακτόρων τα: “we’re trying to carry out a realm of terror …»No human being even dreamt of it.”. he he… for the sake of music…»

H φωνή του Bergamini, ακούγεται σε δύο κομμάτια, μελωδική στο “Beauty as a sin” και αφηγηματική στο “CIA haunted headquarters” . Με την εύθραυστη σχεδόν ψιθυριστή φωνή της, η Fossi απαγγέλει στο “Koma-Menschen” στίχους από το “Der Tat” του Γερμανοεβραίου εξπρεσσιονιστή ποιητή Αlfred Mombert, ενώ στο ίδιο ύφος κινείται και το “Il Cielo prima della fine”. Αυτό το τελευταίο περιλαμβάνεται στον επίλογο του δίσκου “The Day Of Flowers”. Το “the day of flowers” είναι μια ξεχωριστή επεξεργασία και καλοδουλεμένη μουσική επένδυση από την Elena Fossi της ήδη υπάρχουσας στο Invisible Front 2005 στιχουργικής κατάθεσης του Bergamini.
“Sadly
every night I pour wine
in the silver glass you loved
Sadly
once again
I drink your past and close my eyes
sitting near you, empty.
And still I am here
with your smile thrusted in my heart
every night……….”

Στην κάθε λέξη αυτού του κομματιού φαίνεται ν’ αναλογεί και μια μελωδία. Κι αναρωτίεμαι, είναι οι λέξεις στοιχειωμένες ή οι μελωδίες;; Ποιά η αρχή και ποιο το τέλος της περιγραφόμενης κατάρας;;

Το 2ο CD της Limited Digipak Edition περιέχει διασκευές κομματιών από τις δύο τελευταίες κυκλοφορίες των Kirlian Camera. Οι διασκευές αυτές εκφράζουν τις electro-pop προσεγγίσεις των Wumpscut, Punto Omega, Sensory Gate και Hipnosis Italy. Αρκετά ενδιαφέρουσα και αισθησιακή η μουσική τοποθέτηση του Rudy των Wumpscut στο Κ-Pax. Τα Shadowless Doctors και Corpse ID είναι τα δύο bonus tracks που κλείνουν σε experimental ύφος τον δεύτερο δίσκο της κασετίνας του Coroner’s Sun.

Λοιπόν, η δραματική αποστολή για την οποία ανησυχεί κάθε φορά ο Bergamini ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Στο ημερολόγιό του μπορεί να σημειώσει «Up here, in this part of the sky..dimensional space is cancelled….»

Kirlian Camera – Coroner’s Sun

Panic Area / Coroner’s Sun (Official Version) / Beauty As A Sin / Illegal Apology Of Crime / Kaczynski Code / CIA Haunted Headquarters / No One Remained / Koma-Menschen / Citizen Una / The Day Of Flowers (incl. «Il Cielo Prima Della Fine»)

Bonus CD tracklist : Dead Zone In The Sky (Re-Mix By Punto Omega) / Days To Come (Neons In The Rain Re-Mix By Sensory Gate) / Kaczynski Code (Instrumental Edit By Hipnosis Italy) / Days To Come (Substrata Re-Mix By Sensory Gate) / K-Pax (Re-Mix By :Wumpscut / Shadowless Doctors (Instrumental Demo Version) / Corpse ID

Released January 27, 2006 / Trisol

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.