Menu

‘Behind the DEXX’ – interviews with DJs
~ Γιάννης Μηλιώνης ~

Πως προέκυψε να ασχολείσαι επαγγελματικά με τα decks; Θυμάσαι τα πρώτα σου βήματα;

Γ.Μ. – Προέκυψε μάλλον κατά τύχη. Κάποιος φίλος (απ’ τα παλιά) διοργάνωσε μια darkοβραδιά στο παλιό MAD (back to the future!) στο FIX και με κάλεσε να βάλω μουσική. Αυτό ήταν. Το μικρόβιο κόλλησε.

Μπορείς να κάνεις μια μικρή αναδρομή και να θυμηθείς κάποια highlights στην καριέρα σου ως Dj; Σε ποια clubs έχεις παίξει, πόσα χρόνια, με ποιους έχεις συνεργαστεί on decks, κλπ.

Γ.Μ. – Ξεκίνησα το σωτήριο έτος 1992. Τότε δημιούργησα και την ομάδα NEW DARK AGE, τα πάρτυ της οποίας εδραιώθηκαν για πολλά χρόνια, στο club MEMPHIS κάθε Τρίτη.
Έχω δουλέψει σαν resident dj στο MEMPHIS, στο CLUB 22 και τώρα στο MAD. Έχω παίξει επίσης στο CAMEL, στο MO’BETTER, στο SUI GENERIS, στη Ναύπακτο, στη Σαντορίνη και σε διάφορα μικρά barάκια της πόλης. Επίσης, δημιουργήσαμε μαζί με τον Σπύρο Παγιατάκη τα Revenge of the 80s partys. Εκτός από τον τελευταίο, είχα κατά καιρούς τη χαρά να μοιραστώ τα decks με τους Σπύρο Στεφανάτο, Θωμά Μαχαίρα, Πλούταρχο Βασιλάκη, Γιάννη Σκιαδά, Λεωνίδα Σκιαδά, Γιώργο Φακίνο, Τόλη Ελεφάντη και τον Κώστα Μπρέλλα, με τον οποίο δημιουργήσαμε λιαν προσφάτως την ομάδα POPNOGRAPHY. Ζητώ συγγνώμη αν ξέχασα κάποιον.

Ποιο είναι το πιο θετικό πράγμα και το πιο αρνητικό στο να εργάζεται κανείς ως DJ;

Γ.Μ. – Ευτυχισμένος είναι ο dj που μπορεί να παίζει τη μουσική που του αρέσει. Σε διαφορετική περίπτωση ίσως η κάθε βραδιά να ισοδυναμεί με αγγαρεία.

Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της μουσικής που θα προτιμήσεις να βάλεις για να ακούσεις στο σπίτι σου από τη μουσική που παίζεις στο club ή στο ραδιόφωνο; Αλήθεια, τι ακούς συνήθως στο σπίτι σου;

Γιάννης ΜηλιώνηςΓ.Μ. – Στην παρούσα χρονική στιγμή και τα δύο συμπίπτουν. Έχει συμβεί πάντως στο παρελθόν να παίξω και κάποια κομμάτια που θα έμπαιναν με μεγάλη δυσκολία στο cd player. Στο σπίτι προτιμώ να ακούω επιλογές από τα βινιλιάκια μου (HIGH FIDELITY) προς τέρψιν και ό,τι καινούργιο κυκλοφορεί προς ενημέρωση.

Μπορείς να σκεφτείς ένα TOP 10 κομματιών που σου αρέσει να παίζεις στο πρόγραμμα σου;

Γ.Μ -Δύσκολο. Είναι μάλιστα προτιμότερο να μην υπάρχει τίποτα τέτοιο στο μυαλό μου. Το πρόγραμμα πρέπει να διαμορφώνεται live και μόνο στο τέλος της εκάστοτε βραδιάς θα μπορούσε να απαντηθεί αυτή η ερώτηση, τουλάχιστον από εμένα.

Τί νομίζεις πως είναι αυτό που κάνει έναν Dj να αναδειχτεί και να καταξιωθεί στον χώρο;

Γ.Μ. – Ο dj αποτελεί το μέσο ανάμεσα στη μουσική και το κοινό ενός club. Πρέπει να συνδέσει μια σειρά κομματιών με τέτοιο τρόπο, ώστε το αποτέλεσμα να ικανοποιεί το ακροατήριο. Η ανταπόκριση και η κρίση του κοινού τον καταξιώνει μακροπρόθεσμα.

Στα τέλη της περασμένης δεκαετίας παρατηρήθηκε μια θεοποίηση των Djs παγκοσμίως, που πολλές φορές ξεπερνούσε και τη φήμη των συγκροτημάτων ή των καλλιτεχνών. Αυτό βέβαια συνέβη κυρίως στην dance σκηνή και διαρκεί σχεδόν μέχρι σήμερα… Συνέβη το ίδιο και στην electro-pop σκηνή, και αν όχι, που οφείλεται αυτό;

Γ.Μ. – Κατά την προσωπική μου γνώμη, αυτό συνέβει λόγω της αδυναμίας live παρουσίασης της dance μουσικής από τους δημιουργούς και της ανάγκης εκτόνωσης του πλήθους, η οποία κατ’ ανάγκη έγινε μέσα στο club, με αποδέκτη τον dj. Από αυτό όμως, μέχρι την υπερβολή που παρατηρείται, έβαλε το δαχτυλάκι του το marketing. Όσο αφορά τώρα την electro-pop, αλλά και γενικότερα alternative ή underground σκηνές, αυτό δεν μπορεί να συμβεί, κυρίως λόγω της κριτικής σκέψης του κοινού. Δεν νομίζω να επέλεγε κάποιος αυτό το είδος μουσικής και διασκέδασης και να ούρλιαζε κάτω από τον dj. Αντίθετα, μπορεί κάλλιστα να υπάρχει μια προσωπική και φιλική σχέση.

Πως βλέπεις την εξέλιξη της synthpop-electro σκηνής στην Ελλάδα;

Γ.Μ. – Αυτή είναι μια ερώτηση που μένει αναπάντητη από τη δεκαετία του 80. Τι εννοούμε με τον όρο «σκηνή». Είναι ο συνδιασμός groups, κοινού, clubs και συναυλιών. Να ξεκινήσω?
α.Τα groups λίγα και ακόμα πιο λίγα αυτά που πραγματικά έχουν στόχο και σκοπό. Και όταν εμφανίζονται live, παίζουν μεταξύ συγγενών και φίλων.
β.Το κοινό αριθμητικά ελάχιστο μέσα στη γενικότερη μουσική μάζα. Λίγοι και καλοί θα μου πείτε, αλλά θα μπορούσε να ήταν και καλύτερα, αν οι μισοί δεν έβλεπαν με μισό μάτι τους άλλους μισούς.
γ. O ορισμός της υπερβολής δίνεται στο clubbing. Αν ανοίξει κάποιος ξένος
ένα περιοδικό και κοιτάξει τα events, τα partys και τις μόνιμες βραδιές, θα
νομίζει ότι βρίσκεται στο Gotham City! Πρόκειται για μια μαγική εικόνα που εν τέλει αποδυναμώνει το σύνολο.
δ. Το σίγουρο είναι ότι στις μέρες μας γίνονται πολύ περισσότερα live παρά ποτέ. Αν κυριαρχήσει το μέτρο και όχι ο ανταγωνισμός, τότε και μόνο τότε μπορεί να προκύψει μια δυναμική ώθηση για κάτι μεγαλύτερο.
Ίσως τελικά να μιλάμε για μια ομάδα ή ένα κίνημα, το οποίο έχει μια σταθερή συνέχεια αλλά δεν κατάφερε ακόμα να αποκτήσει τη δυναμική «σκηνής». Είδωμεν!

Πώς βλέπεις το γεγονός πως τις καθημερινές τα clubs μένουν άδεια και μόνο η Παρασκευή και το Σάββατο είναι “hot” από πλευράς κόσμου; Πού το αποδίδεις αυτό;

Γ.Μ. – Υπάρχουν πια για τους νέους πολύ περισσότερες επιλογές διασκέδασης απ’ ότι παλιότερα, ακόμα και μέσα στο σπίτι τους. Αν προσθέσουμε και την οικονομική στενότητα των τελευταίων ετών, τότε το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπουμε.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα πολλά clubs εφευρίσκουν διάφορους τρόπους να προσελκύουν τον κόσμο… Έτσι ακούμε κάθε εβδομάδα να διοργανώνονται ειδικές βραδιές, άπειρα 80s parties, after και pre show parties όταν έρχονται groups από το εξωτερικό, live events συνοδευομενα από Dj sets, κλπ. Ποια η άποψη σου για αυτό; Πώς πιστεύεις ότι τελικά θα λυθεί το πρόβλημα και θα έρθει ο κόσμος πάλι στα clubs;

Γ.Μ. – Όλα αυτά τα extra αποτελούν ένα αναγκαίο… καλό. Δεν είναι απαραίτητα κακό να ψάχνεις τρόπους, ώστε να διασκεδάσεις και εσύ και ο κόσμος σε μια περίοδο γενικότερης κρίσης. Αρκεί όλα αυτά να ακολουθούν κάποια standards ποιότητας και να μην αποτελούν αρπαχτές. Ο κόσμος καταλαβαίνει. Εξ’ άλλου, το πρόβλημα δεν υπάρχει μόνο στην Ελλάδα. Αν ο ουρανός έβρεχε ευρώ, όλα τα μαγαζιά θα ήταν «φίσκα»!

Ποια νομίζεις πως θα είναι τελικά η κατάληξη όλων αυτών των events; Πιστεύεις πως θα υπάρξει αργά ή γρήγορα κορεσμός ή θα αναπτυχθεί μια ευρύτερη σκηνή στην Ελλάδα και θα επηρεαστεί περισσότερος κόσμος στο συγκεκριμένο είδος μουσικής;

Γ.Μ. – Όλα στη ζωή κάνουν κύκλους. Κάποτε διασκεδάζαμε με διαφορετικά πράγματα απ’ ότι σήμερα και αύριο ποιός ξέρει με τι. Ο κορεσμός πάντα θα οδηγεί σε κάτι νέο κ.ο.κ.

Τελικά ποια είναι η συνταγή (αν υπάρχει) για να αποκτήσει ένας Dj το δικό του πιστό κοινό; Υπάρχει ποτέ πιστό κοινό;

Γ.Μ. – Μαζικά δεν υπάρχει πιστό κοινό για ένα dj, παρά μόνο καλοί φίλοι. Ο συνδιασμός καλός dj-οικείος χώρος-διαφημιστική προβολή μπορεί να προσφέρει ένα μεγαλύτερο κοινό

Εάν υπάρχει ευρύτερη κρίση στα μαγαζιά υποθέτω πως και οι οικονομικές συμφωνίες των ιδιοκτητών των μαγαζιών με τους Djs θα είναι δυσμενέστερες. Ένας Dj μπορεί να επιβιώσει τελικά αν δεν κάνει και κάτι άλλο στη ζωή του που να του αποφέρει κέρδος;

Γ.Μ. – Δεν είναι απαραίτητο η οικονομική συμφωνία να είναι ανάλογη της κρίσης. Εξ’ άλλου ο ιδιοκτήτης ενός club ποντάρει σε έναν ικανό dj και δεν θα είχε πρόβλημα να ξοδέψει κάποια χρήματα παραπάνω για το ποθητό αποτέλεσμα, όπως κάνει και με τη διαφήμιση σε ραδιόφωνα, περιοδικά κλπ. Αν λοιπόν ένας dj δουλεύει μόνιμα και καθημερινά σε ένα μαγαζί, νομίζω ότι μπορεί να κερδίζει τα προς το ζειν! Το κακό είναι η επόμενη μέρα. Πρέπει ίσως να σκεφτεί ότι πρόκειται για μια δουλειά με ημερομηνία λήξης. Δυστυχώς.

Κάποιοι Djs ασχολούνται και με τη δισκογραφία… Άλλοι καταπιάστηκαν με τα remixes, την παραγωγή δικών τους κομματιών, άλλοι φτιάξανε δικά τους CDs κλπ. Ποια η δική σου εμπειρία; Πολλοί θεωρούν πως τέτοιες κινήσεις από τους Djs αποσκοπούν στο κέρδος και είναι μια κίνηση ανάγκης περισσότερο παρά τάση για δημιουργία… Ποια η άποψη σου;

Γ.Μ. – Δεν κατηγορεί κανείς ένα ζωγράφο γιατί πληρώνεται για έναν πίνακα. Αυτό μόνο!

Πόσο επηρεάζει την καθημερινότητα σου το γεγονός πως δουλεύεις νύχτα και υπό αυτές τις συνθήκες;

Γ.Μ. – Νομίζω ότι δεν θα μπορούσα να σκεφτώ αυτή την καθημερινότητά μου χωρίς να παίζω σε κάποιο club. Για μένα αποτελεί ταυτόχρονα διασκέδαση και εκτόνωση. Ελπίζω να αργήσει η στιγμή που θα νιώθω μόνο κούραση.

Υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των Djs στην ελληνική electro-σκηνή;? Πολλές φορές βλέπουμε να διοργανώνεται ένα event από κάποιο Dj την τάδε μέρα και την ίδια μέρα να ανακοινώνεται party σε άλλο club… Επίσης πολλές φορές ακούγονται κακοήθη σχόλια μεταξύ των Djs ή κυρίως μεταξύ των ομάδων του χώρου… Ποια η άποψη σου;

Γ.Μ. – Δυστυχώς αυτό είναι μια πραγματικότητα, η οποία βέβαια δεν είναι δικιά μας αποκλειστικότητα. Τη συναντάμε και σε άλλους μουσικούς χώρους, ή πιο σωστά σε όλους! Εδώ άλλοι τρώγονται σε τηλεοπτικά παράθυρα. Απλώς σε έναν μικρότερο κύκλο όπως ο δικός μας, αυτά φαντάζουν υπερβολικά και διογκώνονται. Δεν χρειάζεται να ηθικολογούμε. Ας κάνει ο καθένας την αυτοκριτική που του επιτρέπει η λογική, το συναίσθημα ή η ματαιοδοξία του.

Πως αντιδράς όταν εσύ θες να παίξεις κάποια καινούργια πράγματα και ο κόσμος σου ζητάει συνέχεια τις κλασικές επιτυχίες;

Γ.Μ. – Η κάθε βραδιά είναι αρκετά μεγάλη για να χωρέσουν τα πάντα. Η δουλειά του dj είναι ακριβώς αυτή. Να «δέσει» τα ήδη γνωστά κομμάτια με κάποια καινούργια, που ενδεχομένως κι αυτά με τη σειρά τους να γίνουν hitάκια.

Πόσα CDs περίπου παίρνεις το μήνα; Πως τα βγάζεις πέρα με το κόστος;

Γ.Μ. – Κατά μέσο όρο γύρω στα 10. Βέβαια ακόμα ψάχνω και αγοράζω κάποια βινίλια που μου λείπουν, όπως επίσης αντιγράφω και αρκετά cds από φίλους, με επιλεγμένα κομμάτια που θα μου χρειαστούν. Επιπλέον λαμβάνω κατά καιρούς διάφορα promo και έτσι σε γενικές γραμμές κρατάω το κόστος σε λογικά επίπεδα.

Πως ενημερώνεσαι για τα καινούργια releases και πως επιλέγεις τι θα αγοράσεις;

Γ.Μ. – Η ενημέρωση γίνεται από περιοδικά, ραδιόφωνο, internet, δελτία τύπου δισκογραφικών, ελάχιστα από μουσικές εκπομπές ( MTV, VH1) και γενικότερα «ρωτώντας πας στην πόλη»! Τις καινούργιες κυκλοφορίες που ταιριάζουν στο πρόγραμμα τις επιλέγω σίγουρα και από ‘κει και πέρα οτιδήποτε κρίνω ότι με ενδιαφέρει, μπαίνει στο καλαθάκι!

Ποια είναι τα κριτήρια σου για να την επιλογή των κομματιών που θα βάλεις στο set σου; Ποια κομμάτια τελικά γίνονται επιτυχίες σε ένα club;

Γ.Μ. – Προτιμώ το πρόγραμμα να έχει μια ροή, χωρίς ιδιαίτερα σκαμπανεβάσματα και ακρότητες, γιατί αυτό κουράζει τον κόσμο. Επιτυχίες γίνονται τα κομμάτια τα οποία είναι τοποθετημένα μέσα στο γενικό set κατά τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να αναδεικνύονται και να παρασύρουν τον κόσμο σε πιο χορευτική διάθεση.

Το στυλ τι ρόλο παίζει στη δουλειά σου; Θεωρείς ότι είναι απαραίτητο;

Γ.Μ. – Αν εννοούμε το μουσικό στυλ του dj, βεβαίως και παίζει ρόλο. Εξάλλου, αυτό είναι που σε τελική ανάλυση μπορεί να σε κάνει να ξεχωρίσεις, να χαρακτηριστείς και να αναγνωριστείς. Τώρα αν μιλάμε για στυλ εμφάνισης, δεν νομίζω ότι θα επιλέξει κάποιος να έρθει και να βασανίζει τ’ αυτάκια του μόνο και μόνο επειδή είσαι καλοντυμένος!

Υπήρχε ποτέ κάποιος Dj (κυρίως του εξωτερικού) που αποτέλεσε η αποτελεί πρότυπο για εσένα;

Γ.Μ. – Υπάρχουν πάρα πολλοί αξιόλογοι djs, κανείς όμως δεν γίνεται να αποτελέσει πρότυπο, τουλάχιστον για μένα. Μπορείς όμως να παρακολουθήσεις την τεχνική τους και να βελτιώσεις κάτι στο δικό σου πρόγραμμα ή ακόμα και να «κλέψεις» κάποιο hit που έχουν επιβάλει.

Ποιο είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Γ.Μ. – Τα άμεσα σχέδια, είναι να πάει καλά το POPNOGRAPHY, που ξεκινήσαμε μαζί με τον Μπρέλλα, αλλά και κάποια events που θέλουμε να κάνουμε, τα οποία καλό είναι να ανακοινώνονται στην ώρα τους. Γενικότερα, στα μελλοντικά μου σχέδια συγκαταλέγεται να αγοράσω την ΑΕΚ!!!

Τελικά είναι ωραίο να είσαι Dj;

Γ.Μ. – Αν και είσαι ο απόλυτα εκτεθειμένος σε ένα club, είναι πράγματι πολύ ωραίο συναίσθημα να έχεις στα χέρια σου την τυχή μιας ολόκληρης βραδιάς. FADE OUT!

Copyright © Lost Echoes.com

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *